Gmina Kłodzko informuje, że w dniu 5 grudnia 2023r. rozpoczął się okres trwałości projektu, który trwać będzie do 5.12.2028r.

Okres trwałości, zgodnie z  § 15 umowy o powierzenie grantu rozpoczyna się od dnia dokonania płatności końcowej na rzecz Gminy Kłodzko i trwa 5 lat.

Przypominamy, że w okresie trwałości projektu Grantobiorcy są zobowiązani raz w roku,  najpóźniej w dniu rocznicy podpisania umowy o powierzenie grantu,  do składania oświadczeń dotyczących  realizacji Projektu.  Wzór oświadczenia  do pobrania TUTAJ .

Oświadczenia można składać zarówno w siedzibie Gminy na obszarze której położona jest nieruchomość w której dokonano wymiany źródła ciepła wspartej Grantem lub bezpośrednio do siedziby Lidera Projektu, tj do siedziby Urzędu Gminy Kłodzko, w Kłodzku, przy ul. Okrzei 8a.

Okres trwałości Projektu zobowiązuje Grantobiorcę  do zachowania efektów Projektu.

Do końca okresu trwałości Projektu Grantobiorca, zobowiązany jest niezwłocznie poinformować Grantodawcę o wszelkich okolicznościach mogących powodować naruszenie trwałości Projektu Grantobiorcy.

Naruszenie zasad trwałości Projektu może być podstawą do wezwania Grantobiorcy do zwrotu części lub całości grantu wraz z odsetkami, dlatego zachęcamy do konsultowania wszelkich planowanych  zmian mogących mieć wpływ na zachowanie trwałości Projektu.

Osoby do kontaktu:

 

Naruszenie zasady trwałości przez Grantobiorcę następuje w sytuacji wystąpienia w okresie trwałości co najmniej jednej z poniższych okoliczności:

  1. w przypadku zaprzestania korzystania z dofinansowanego źródła ciepła jako podstawowego i/lub znaczącego ograniczenia jego wykorzystania (oznaczającego negatywny wpływ na osiągnięcie zdeklarowanych wskaźników i celów we Wniosku o udzielenie grantu) i/lub przeniesienia jego własności w sposób sprzeczny z warunkami niniejszej umowy (np. poprzez przeniesienie własności bez przeniesienia zobowiązań wynikających z niniejszej umowy na nowego właściciela) lub;
  2. nastąpiła zmiana własności nieruchomości wraz dofinansowanym źródłem ciepła, a nowy właściciel nie przejął zobowiązań prawnych wynikających z niniejszej umowy (np. związanych ze sposobem wykorzystania dofinansowanego źródła ciepła) i/lub nie kwalifikuje się do wykorzystania dofinansowanego źródła ciepła na mocy nowej Umowy o powierzenie Grantu;
  3. nastąpiła istotna zmiana wpływająca na charakter Projektu Grantobiorcy, jego cele lub warunki realizacji, co mogłoby doprowadzić do naruszenia jego pierwotnych celów (np. nastąpiła nieuprawniona modyfikacja kotła umożliwiająca spalanie odpadów lub paliw nie dopuszczonych w konkursie jak węgiel czy olej opałowy, np. dorobiony dodatkowy ruszt – jeśli dotyczy);

Recommended Posts